70 δισ. δολάρια οι επενδύσεις των Ελλήνων στην Κίνα.
Η COSCO κατέβαλε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ στο Ελληνικό δημόσιο για τέλη παραχώρησης και φόρους.
9ο συνέδριο <Ο Ωκεανός μας> που θα φιλοξενήσει η Ελλάδα από 16 έως 17 Απριλίου.
Xiao Junzheng, Κινέζος πρέσβης στην Ελλάδα: Η Kινεζική κυβέρνηση εκτιμά ιδιαίτερα την Ελλάδα ως χώρα υποδοχής αυτού του συνεδρίου και θα στείλει αντιπροσωπεία για να συμμετάσχει στο Our Ocean 2024 με επικεφαλής τον Sun Shuxian, αναπληρωτή υπουργό του Υπουργείου Φυσικών Πόρων και διευθυντή της Κρατικής Διοίκησης Ωκεανών. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, η Κίνα θα διοργανώσει επίσης μια παράλληλη εκδήλωση με θέμα <Καλλιέργεια Γαλάζιων Πολιτών>, προώθηση Γαλάζιων Συμπράξεων και ανάληψη δράσης για έναν Υγιή Ωκεανό. Η Κίνα και η Ελλάδα είναι αρχαία ναυτικά έθνη που γειτνιάζουν με τη θάλασσα με μακρά ιστορία του θαλάσσιου πολιτισμού. Η Κίνα είναι μια σημαντική ναυπηγική χώρα και χώρα εισαγωγής και εξαγωγής φορτίων, ενώ η Ελλάδα είναι η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο. Οι δύο χώρες μας έχουν υψηλό βαθμό συμπληρωματικότητας στις θαλάσσιες μεταφορές, τη ναυπηγική βιομηχανία, τις λιμενικές εργασίες και άλλους τομείς, καθιστώντας τη θαλάσσια συνεργασία σημαντικό δεσμό για τη σύσφιξη των σχέσεων μας.
Από το 2000, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει ή παραγγείλει περισσότερα από 1.500 πλοία από κινεζικές ναυπηγικές εταιρείες, συνολικής αξίας άνω των 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μόνο το 2023, οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 162 νέα πλοία από την Κίνα, που αντιστοιχούν περίπου στο 61% των συνολικών τους παραγγελιών νέων πλοίων για το έτος.
Πάνω από το 50% της ενέργειας και του πετρελαίου που εισάγει η Κίνα μεταφέρεται από Ελληνικούς στόλους.
Από το 1973, οι δύο χώρες υπέγραψαν τη Ναυτιλιακή Συμφωνία Κίνας-Ελλάδας. Τόσο η Κίνα όσο και η Ελλάδα έχουν υπογράψει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) και έχουν εκλεγεί πολλές φορές ως μέλη της κατηγορίας Α του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Από τότε που ανέλαβε τη λειτουργία του ΟΛΠ η COSCO, έχει επιτύχει εξαιρετικές οικονομικές επιδόσεις, καθιστώντας το, το κορυφαίο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο λιμάνι πορθμείων στην Ευρώπη.
Η COSCO κατέβαλε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ στο Eλληνικό δημόσιο για τέλη παραχώρησης και φόρους, αύξησε τα μερίσματα των εισηγμένων εταιρειών κατά 12 φορές, δημιούργησε άμεσα 4.300 θέσεις εργασίας, δημιούργησε έμμεσα 12.000 θέσεις εργασίας για την Ελλάδα και ενίσχυσε το Ελληνικό ΑΕΠ κατά 1,56 ποσοστιαίες μονάδες. Με τις κοινές προσπάθειες και των δύο πλευρών, ο ΟΛΠ ενίσχυσε σημαντικά το καθεστώς της Ελλάδας ως πύλης που συνδέει τη στεριά και τη θάλασσα και επικοινωνεί μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
ΑΝΤΛΗΣΗ ΠΗΓΗΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου