ΜΑΣ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΝ ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ


Στις 11 Απριλίου, το Υπουργικό Συμβούλιο της Ιταλίας, με επικεφαλής την
πρωθυπουργό Giorgia Meloni κήρυξε εθνική κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τη μετανάστευση μετά την αύξηση των αφίξεων στην Ιταλία. Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης χρηματοδοτήθηκε αρχικά με 5 εκατομμύρια €.  Ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας και Θαλάσσιας Πολιτικής, Nello Musumeci, που πρότεινε την κατάσταση έκτακτης ανάγκης, σχολίασε: Ας είμαστε ξεκάθαροι. Το πρόβλημα δεν λύνεται. Η λύση του συνδέεται μόνο με μια συνειδητή και υπεύθυνη παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπάρχει κατάσταση απόλυτης έκτακτης ανάγκης. 

Σήμερα μετά την τραγωδία της Πύλου, οι Ιταλοί ρίχνουν ευθύνες σε Ελλάδα και Frontex, βγάζοντας απ΄έξω την ουρά τους, αφού και αυτοί έχουν ευθύνες για παρόμοια ατυχήματα στο παρελθόν.

Ο εκπρόσωπος της Ομάδας Αναγνώρισης Θυμάτων Καταστροφών, αστυνόμος Βασίλης Μακρής, τόνισε ότι το πλοίο που βυθίστηκε στην Πύλο, έστειλε σήμα κινδύνου στις Ιταλικές Αρχές, ανέφερε το CNN. Όπως επισήμανε ο ίδιος, όσοι επέβαιναν στο πλοίο, που αναχώρησε από τη Λιβύη, δεν ήθελαν να έλθουν στην Ελλάδα αλλά να φτάσουν στην Ιταλία. Το πλοίο έστειλε σήμα sos στις Ιταλικές Αρχές, που με την σειρά τους ενημέρωσαν τις Ελληνικές. <<Λαμβάνουμε καταθέσεις από τα 104 άτομα που έχουν επιζήσει από το ναυάγιο και προσπαθούμε να διαπιστώσουμε πόσοι ακόμα ήταν πάνω στο πλοίο, ενώ ερευνούμε για το αν υπάρχουν στοιχεία για να φτιάξουμε μια λίστα αγνοουμένων>>, επισήμανε ο κ.Μακρής στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. <<Σε περίπτωση που κάποιος είναι συγγενής πρώτου βαθμού, παίρνουμε και δείγμα βιολογικού υλικού από επιζώντες για να συγκριθεί με το δείγμα που θα ληφθεί από τις σορούς>>.

Οι Ιταλοί έχουν αναπτύξει σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης με το οποίο βλέπουν τα πλοιάρια των λαθρομεταναστών πολύ πρίν πλησιάσουν τις Ιταλικές ακτές και τα επιστρέφουν πίσω από εκεί που ξεκίνησαν, το συνηθέστερο από τη Λιβύη.

Η Ελλάδα έχει υπογράψει με την Ιταλία συμφωνία οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών, που σημαίνει ότι η ευθύνη για την έρευνα και διάσωση στην δική της ΑΟΖ δεν έχει σχέση με την Ελλάδα.

Στο δελτίο Τύπου του Λιμενικού σχετικά με το συμβάν, αναφέρεται ότι σε διαδοχικές τηλεφωνικές κλήσεις από τον θάλαμο επιχειρήσεων προς το πλοίο για να προσφερθεί βοήθεια, έλαβαν αρνητική απάντηση. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν θέλουν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.

Η Frontex εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει: Είμαστε βαθιά συγκινημένοι από τα τραγικά γεγονότα που εκτυλίσσονται στα ανοιχτά της Ελλάδας. Η επιχείρηση SAR που συντονίζεται από τις Ελληνικές αρχές βρίσκεται σε εξέλιξη. Το αεροσκάφος παρακολούθησης της Frontex εντόπισε το σκάφος την Τρίτη 13 Ιουνίου στις 09:47 UTC και ενημέρωσε αμέσως τις αρμόδιες Ελληνικές και Ιταλικές αρχές. Όλες οι ερωτήσεις θα πρέπει να απευθύνονται στο Ελληνικό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης. Επιπλέον, σε σχέση με άλλη παρατήρηση σκάφους σε κίνδυνο νότια της Κρήτης, ξεκίνησε επιχείρηση SAR και 80 μετανάστες διασώθηκαν και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στους Καλούς Λιμένες.

Σε άρθρο της ecre.org, αναφερόταν από τον Απρίλιο ότι κυβέρνηση της Ιταλίας είναι πρόθυμη να εκταμιεύσει χρήματα μόνο όταν πρόκειται να απαγορεύσει στους μετανάστες να παραμείνουν στην Ιταλία. Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών, περισσότεροι από 31.000 άνθρωποι αποβιβάστηκαν στην Ιταλία το 2023 μέχρι στιγμής αφού διασώθηκαν από τις Ιταλικές αρχές, φορείς διάσωσης ΜΚΟ ή έφτασαν χωρίς βοήθεια.

Οι αρχές της Μάλτας συνεχίζουν τις τακτικές μη ανταπόκρισης. Οι Ένοπλες Δυνάμεις της Μάλτας αρνούνται ότι ειδοποιήθηκαν για 400 άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο να παρασυρθούν σε σκάφος στη Μεσόγειο Θάλασσα μεταξύ Ιταλίας και Μάλτας. Η Sea-Watch International δήλωσε στις 10 Απριλίου: Ένα εμπορικό σκάφος προμήθευσε καύσιμα και νερό στο σκάφος με 400 άτομα, αλλά δεν το έσωσε μετά από εντολές από τη Μάλτα. Στις 11 Απριλίου, το πλήρωμα της οργάνωσης διάσωσης sea-watch εντόπισε δύο μεγάλες βάρκες με έως και 450 άτομα στα ανοιχτά της Μάλτας. Η  κυβέρνηση της Μάλτας έχει επενδύσει 1,3 εκατομμύρια ευρώ σε δύο βάρκες και πέντε φορτηγά για την Αστυνομία της Μάλτας, συγχρηματοδοτούμενα από ευρωπαϊκά κονδύλια. Σύμφωνα με τον Αστυνομικό Επίτροπο, Angelo Gafà, αυτή η επένδυση θα ενίσχυε την επιτήρηση της Αστυνομίας στα σύνορα της χώρας και θα καταστήσει τη Μάλτα μια από τις πιο ασφαλείς χώρες.

Περισσότεροι από 14.000 άνθρωποι, οι περισσότεροι από την υποσαχάρια Αφρική, αναχαιτίστηκαν από την ακτοφυλακή της Τυνησίας προσπαθώντας να φτάσουν στην Ευρώπη τους πρώτους τρεις μήνες του 2023. Αριθμός πέντε φορές μεγαλύτερος από ότι την ίδια περίοδο του 2022. Τα στοιχεία για το 2023 είναι πολύ επιπόλαια, επειδή υπάρχουν περισσότερες αποχωρήσεις, δήλωσε ο Χουσέμ Τζεμπαμπλί, εκπρόσωπος της εθνικής φρουράς της Τυνησίας.


 


Σχόλια