H KINA MOIΡΑΖΕΙ ΧΡΗΜΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΑΠΟΙΚΙΑ ΤΗΣ


Τον Ιούλιο του 2020 η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας επέκτεινε τα swaps για την τουρκική λίρα κατά 400 εκατομμύρια δολάρια. Η συμφωνία ανταλλαγής νομισμάτων υπογράφηκε το 2012, αλλά εφαρμόζεται τώρα που η τουρκική λίρα πήρε την κατιούσα. Το Πεκίνο βρήκε έδαφος και εισχωρεί στην τουρκική οικονομία, προσπαθώντας να εντάξει  άνευ όρων την Άγκυρα στο Belt and Road, δηλαδή στον Δρόμο του Μεταξιού. 

Δάνειο από την Export Import Bank of China για την υποστήριξη συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών, έλαβε η Ziraat Bank όπως ανακοίνωσε η ίδια η τουρκική τράπεζα. Το δάνειο θα καλύψει τις χρηματοδοτικές ανάγκες των εταιρειών που ασχολούνται κυρίως με το εξωτερικό εμπόριο μεταξύ Κίνας και Τουρκίας.

Το «one belt one road» εάν κάποιος παρατηρήσει προσεκτικά τον χάρτη, αναφέρει το iskra.gr, θα δεί πως είναι επί της ουσίας η «Rimland» των γεωπολιτικών θεωριών που προστατεύει την Ευρασία «Heartland» (επί της ουσίας Ρωσία και Κίνα) και τους εξασφαλίζει την οικονομική «αιμοδοσία», απαραίτητη για να μπορούν να επιβάλλουν την συνολική τους ισχύ. Η ισχύς αυτού του άξονα που σχηματίζεται, αναμένεται να είναι κατακλυσμική και μη αντιμετωπίσημη ούτε από τις ΗΠΑ μαζί με του συμμάχους της στο ΝΑΤΟ. Τα μεγέθη είναι δυσανάλόγα εις βάρος των ΗΠΑ και όλα αυτά διότι η νυν αμερικανική διακυβέρνηση και οι κύκλοι που ανέλαβαν την εξουσία μαζί της επέλεξαν να επιτεθούν ταυτόχρονα σε όλους τους μεγάλους γεωπολιτικούς αντιπάλους.

Ρωσία και Κίνα είναι παλαιά και αρχαία έθνη και γνωρίζουν πολύ καλά από γεωπολιτικούς στόχους και τώρα επιδιώκουν να εντάξουν στα σχέδια τους Ιράν και Τουρκία και στο μέλλον την Ινδία.  Δεν ήταν τυχαία και η επίθεση του State Department στην Αιθιοπία για «γενοκτονία» στην επαρχία «Τιγκρέ», ένα επίσης αρχαιότατο έθνος στο οποίο έχουν βλέψεις Κίνα και Ρωσία καθώς το θεωρούν κομβικό κράτος για τον έλεγχο των αφρικανικών ««κτήσεων» του Πεκίνου το οποίου βρίσκεται πάνω από την Κένυα, η οποία έχει τον μεγαλύτερο σταθμό της CIA στην «Μαύρη Ήπειρο».

Τον Νοέμβριο του 2019 η Τουρκία καλωσόρισε το πρώτο φορτηγό τρένο από την Κίνα μέσω της σήραγγας Μαρμαρά που χτίστηκε και χρηματοδοτήθηκε από το Πεκίνο. Χρησιμοποιώντας αυτή την σήραγγα, κάθε τρένο μπορεί να κάνει ένα απευθείας δρομολόγιο από την Κίνα προς την Ευρώπη για πρώτη φορά. Ο Γκάο Τιαν, διευθυντής των Σιδηροδρόμων Κίνας-Γερμανίας, υποστηρίζει ότι έργα όπως αυτά δείχνουν πώς η Τουρκία θα είναι το κέντρο των σιδηροδρόμων και υποδομών που θα συνδέει την Ανατολή με την Δύση. Το σχέδιο περιλαμβάνει την ανάπτυξη της Τουρκίας σε έναν ενεργό, παγκόσμιο κόμβο διεθνούς εμπορίου μέσω του Silk Road Economic Belt. Πρόσθετα βοηθητικά έργα για την ανάπτυξη του Silk Road περιλαμβάνουν ένα έργο παραγωγής ενέργειας της Τουρκίας, αξίας περίπου 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο εξασφαλίζει τη μακροπρόθεσμη ενεργειακή ασφάλεια της χώρας.

Η γέφυρα Σουλτάνος Γιαβούζ – μια από τις ψηλότερες στον κόσμο – χρηματοδοτήθηκε από την Κίνα με 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Όταν ο ιδιοκτήτης δεν μπόρεσε να υλοποιήσει το έργο, η γέφυρα πωλήθηκε σε Κινέζους επενδυτές για 688 εκατομμύρια δολάρια. 

Πλέον η Τουρκία έγινε αποικία της Κίνας και θα πάρει τα πάντα. Το Τατζικιστάν – έχει χρέος στην Κίνα – πλήρωσε μια κινεζική εταιρεία για να χτίσει εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας και η πληρωμή έγινε με ορυχείο χρυσού. Σε άλλες περιπτώσεις η Κίνα πιέζει χώρες που της χρωστούν για να διακόψουν διπλωματικές σχέσεις με την Ταϊβάν.

ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ

Οι τουρκικές αρχές συνέλαβαν και εξέδωσαν στην Κίνα των εξέχοντα ακτιβιστή των Ουιγούρων, Αμπντουκαντίρ Γιαπκάν.

Τουρκία και Κίνα υπέγραψαν συμφωνία για την έκδοση Ουιγούρουν που συνελήφθησαν στην Τουρκία και απελάθηκαν στην Κίνα.

Από το 2016 η συνεργασία μεταξύ Κίνας και Τουρκίας επεκτείνεται, ώστε τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν υπογραφεί 10 διμερείς συμφωνίες.

Σχόλια