Η ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας τα προγράμματα σπουδών, φαίνεται μέσα από τη διαφωνία που εκφράζουν οι επιστημονικές ενώσεις, αναφορικά με την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα προγράμματα σπουδών της Γ΄ τάξης του ενιαίου Λυκείου του 2020.
Μεταξύ αυτών τα ζητήματα του αδιάβλητου, της αναβάθμισης των σχολών χαμηλής ζήτησης, της <<φροντιστηριοποίησης>> της Γ' λυκείου, και της έλλειψης ουσιαστικού διαλόγου.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος, εξέφρασε την αντίθεσή του μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ. Είπε συγκεκριμένα: Το λύκειο, για εμάς θα πρέπει να έχει έναν αυτόνομο μορφωτικό χαρακτήρα, με μαθήματα γενικής Παιδείας. Είναι πάγια θέση μας, είμαστε εναντίον της πρόωρης εξειδίκευσης και αντίθετοι με το προπαρασκευαστικό έτος, που οδηγεί στη φροντιστηριοποίηση του σχολείου, στην Γ’ λυκείου. 

Ο κ. Παπαχρήστος, για την προσμέτρηση κατά 10% του βαθμού απολυτηρίου στην τελική βαθμολογία για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χαιρέτησε την προσπάθεια αναβάθμισης του απολυτηρίου, εμφανίστηκε όμως αντίθετος με την προσμέτρησή του, προβλέποντας ότι θα υπάρξει κλίμα βαθμοθηρίας, αφού στις σχολές υψηλής ζήτησης, ακόμα και τα ελάχιστα μόρια παίζουν σημαντικό ρόλο.

Όπως τονίζει ο γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, Γιάννης Τυρλής, πρόκειται για απαράδεκτη προχειρότητα στη σύνταξη των προτάσεων που θα καταδικάσει σε ένα αλαλούμ και πιθανή αποτυχία, λόγω του συστήματος, εκατοντάδες παιδιά που δεν φταίνε σε τίποτα.


Η πρώην πρόεδρος της Ένωσης Φυσικών κα Φιλένα, δήλωσε στην εφημερίδα Τα Νέα, ότι: Αυτή η ύλη και τα προγράμματα σπουδών που σχεδιάστηκαν είναι η ιδανική συνταγή για να νιώσουν τα παιδιά τελείως αποτυχημένα, εξηγώντας ότι στην Α΄ και  Β΄ Λυκείου θα διδάσκονται λιγότερα κεφάλαια της ύλης με μειωμένο εξεταστικό φόρτο, ενώ στη Γ΄ Λυκείου, που επί της ουσίας γίνεται προπαρασκευαστικό έτος για τα πανεπιστήμια, η ύλη θα αυξάνεται απότομα, με αποτέλεσμα οι μαθητές που δεν θα έχουν το θεωρητικό υπόβαθρο για να αντεπεξέλθουν, να καταδικάζονται στην απογοήτευση και την αποτυχία.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Χημικών Νάσος Παπαδόπουλος ανέφερε: Οι αλλαγές χαρακτηρίζονται από την έλλειψη θεωρητικού υπόβαθρου στους μαθητές που θα φτάνουν στο τέλος του Λυκείου χωρίς ουσιαστικές γνώσεις. Για όλα αυτά δεν ερωτηθήκαμε αλλά θα αντιδράσουμε όπως μπορούμε.

Η πρόεδρος της Ένωσης Βιολόγων Μαρία Μαυραγάνη μίλησε για απουσία στρατηγικού σχεδιασμού, προσθέτοντας: Χαρίζουμε τη Γ΄ Λυκείου μια στρατηγικής σημασίας τάξη για τους έφηβους και τη γενική τους γνώση, και την κάνουμε προπαρασκευαστικό έτος για τα πανεπιστήμια. 

Δηλώσεις σχετικά με το θέμα γίνονται συνεχώς από την επιστημονική κοινότητα, ιδιαίτερα εναντίον της προχειρότητας που επιδεικνύει ο κ. Γαβρόγλου και οι συνεργάτες του, αλλά πρός το παρόν και ως συνήθως <<Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα>>.

Σχόλια