Προκαλεί για μία ακόμα φορά ο Βρετανικός Τύπος σχετικά με τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Το νέο <<χτύπημα>> από τον αρθρογράφο Φλοριάν Σμιντ Γκαμπέιν του Guardian, ο οποίος προτείνει ξεδιάντροπα να τα μοιραστούμε!
Τόσο οι Βρετανοί όσο και οι Έλληνες έχουν βάσιμα επιχειρήματα. Ίσως ακόμη και οι Έλληνες θεοί θα δυσκολεύονταν να αποφασίσουν αν τα Γλυπτά θα έπρεπε να μείνουν στο Βρετανικό Μουσείο ή να επιστραφούν στην Ελλάδα. Ίσως να είχαν καταλήξει στο ίδιο σημείο όπως στις Ευμενίδες του Αισχύλου, σε ένα αδιέξοδο. Όμως στην περίπτωση των Γλυπτών, αυτό θα ήταν καταστροφικό. Υπάρχει μια πιο εύκολη και προφανής λύση. Μοίρασμα μισά - μισά. Το Βρετανικό Μουσείο κρατά τα μισά Γλυπτά και η Ελλάδα παίρνει τα άλλα μισά. Βέβαια, θα υπάρχει διαμάχη για το ποιος θα πάρει τι. Αλλά αυτές δεν είναι διαμάχες που δεν μπορούν να επιλυθούν. Αντίγραφα θα πρέπει να φτιαχτούν για τα κομμάτια που θα λείπουν από κάθε συλλογή, αν κάποια από τις δύο χώρες θέλει να τα εκθέσει ολόκληρα. Θα είναι δύσκολο για τους περισσότερους να ξεχωρίσουν τα αυθεντικά από τα αντίγραφα!
Αυτά από τον Φλοριάν Σμιντ Γκαμπέιν του Guardian, όταν στις 26 Ιανουαρίου, ο Γερμανός ιστορικός τέχνης Hartwig Fischer που είναι επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου, χαρακτήρισε <<δημιουργική πράξη>> την μετατόπιση των Γλυπτών στο Λονδίνο.
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν ανήκουν στην Ελλάδα, αλλά στους επιτρόπους του Βρετανικού Μουσείου και δεν πρόκειται να επιστραφούν μόνιμα στην Ελλάδα, ανέφερε σε συνέντευξη. Και συνέχισε: Εμείς εκθέτουμε τα Γλυπτά του Παρθενώνα μέσα σε ένα πλαίσιο παγκόσμιων πολιτισμών προβάλλοντας επιτεύγματα από όλο τον κόσμο κάτω από την ίδια στέγη.
Τόσο οι Βρετανοί όσο και οι Έλληνες έχουν βάσιμα επιχειρήματα. Ίσως ακόμη και οι Έλληνες θεοί θα δυσκολεύονταν να αποφασίσουν αν τα Γλυπτά θα έπρεπε να μείνουν στο Βρετανικό Μουσείο ή να επιστραφούν στην Ελλάδα. Ίσως να είχαν καταλήξει στο ίδιο σημείο όπως στις Ευμενίδες του Αισχύλου, σε ένα αδιέξοδο. Όμως στην περίπτωση των Γλυπτών, αυτό θα ήταν καταστροφικό. Υπάρχει μια πιο εύκολη και προφανής λύση. Μοίρασμα μισά - μισά. Το Βρετανικό Μουσείο κρατά τα μισά Γλυπτά και η Ελλάδα παίρνει τα άλλα μισά. Βέβαια, θα υπάρχει διαμάχη για το ποιος θα πάρει τι. Αλλά αυτές δεν είναι διαμάχες που δεν μπορούν να επιλυθούν. Αντίγραφα θα πρέπει να φτιαχτούν για τα κομμάτια που θα λείπουν από κάθε συλλογή, αν κάποια από τις δύο χώρες θέλει να τα εκθέσει ολόκληρα. Θα είναι δύσκολο για τους περισσότερους να ξεχωρίσουν τα αυθεντικά από τα αντίγραφα!
Αυτά από τον Φλοριάν Σμιντ Γκαμπέιν του Guardian, όταν στις 26 Ιανουαρίου, ο Γερμανός ιστορικός τέχνης Hartwig Fischer που είναι επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου, χαρακτήρισε <<δημιουργική πράξη>> την μετατόπιση των Γλυπτών στο Λονδίνο.
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν ανήκουν στην Ελλάδα, αλλά στους επιτρόπους του Βρετανικού Μουσείου και δεν πρόκειται να επιστραφούν μόνιμα στην Ελλάδα, ανέφερε σε συνέντευξη. Και συνέχισε: Εμείς εκθέτουμε τα Γλυπτά του Παρθενώνα μέσα σε ένα πλαίσιο παγκόσμιων πολιτισμών προβάλλοντας επιτεύγματα από όλο τον κόσμο κάτω από την ίδια στέγη.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου