Στο Χρηματιστήριο Μετάλλων της Σαγκάης τα αποθέματα χαλκού έχουν αυξηθεί κατά 240%. Και πρόσφατα έφθασαν στο υψηλότερο επίπεδο, από τον Απρίλιο του 2020.
Οι Κινεζικές εισαγωγές κατεργασμένου χαλκού αυξήθηκαν κατά 20% από την αρχή του έτους.
Τα συνολικά αποθέματα χαλκού στην Κίνα έφτασαν τους 500.000 μετρικούς τόνους τον Απρίλιο.
Οι αγορές της Κίνας είναι ασυνήθιστα υψηλές. Αυτό προκαλεί υποψίες μεταξύ των ειδικών που αναρωτιούνται γιατί το Πεκίνο συσσωρεύει τόνους αυτού του μετάλλου που είναι τόσο σημαντικό για τις νέες τεχνολογίες, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την αυτοκινητοβιομηχανία και τις τηλεπικοινωνίες.
Η αυξανόμενη ζήτηση του χαλκού για τις ανανεώσιμες
πηγές ενέργειας και άλλους βασικούς τομείς όπως δίκτυα οπτικών ινών που θα
διαμορφώσουν το μέλλον, έχει φτάσει τις τιμές του χαλκού τα 10.200 δολάρια τον τόνο, ενώ οι προβλέψεις μιλάνε για 12.000 δολάρια στους επόμενους τρεις μήνες.
Ο αναλυτής Αντρέας Στέβο Λάρσεν, συμπεραίνει ότι η Κίνα προετοιμάζεται για κάτι μεγάλο, δεδομένων των μεγάλων προσπαθειών ανανέωσης αποθεμάτων στον τομέα του χαλκού. Τα τελευταία χρόνια η Κίνα έχει γίνει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πρώτων υλών στον κόσμο. Παρά την επιβράδυνση της οικονομίας, εισάγει καθημερινά εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και μεγάλες ποσότητες κρίσιμων πρώτων υλών. Ένας από τούς λόγους για την αυξανόμενη συσσώρευση χαλκού, λέει ο Λάρσεν είναι μια πιθανή υποτίμηση του γουάν. Αυτό θα διευκόλυνε τις Κινεζικές εξαγωγές και θα έκανε τις εισαγωγές πιο ακριβές. Νέα υποτίμηση του νομίσματος, όπως συνέβη το 2015 ή το 2019, εξετάζεται από πολυάριθμους αναλυτές δεδομένης της προοπτικής επιδείνωσης του εμπορικού πολέμου με τη Δύση, ιδιαίτερα με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
<<Ο μεγαλύτερος έλεγχος του Πεκίνου στον χαλκό αποτελεί πιθανή απειλή για την ενεργειακή μετάβαση της Δύσης, ένα είδος <<όπλου>> για μελλοντικές διαπραγματεύσεις ή για δασμούς οχημάτων>>, αναφέρει η Βρετανική The Telegraph.
Το think tank Agora επισημαίνει ότι ως το 2035 θα χρειαστούν 1,8 εκατομμύρια τόνοι χαλκού για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στη Γερμανία, και η αντικατάσταση του χαλκού είναι δύσκολη. Μια εναλλακτική θα ήταν το αλουμίνιο, αλλά δεν έχει την αγωγιμότητα του χαλκού. Το ασήμι είναι ακόμα καλύτερο στη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά <<καίει>> η τιμή του. Ένα πλεονέκτημα του χαλκού επίσης, είναι ότι μπορεί εύκολα να ανακυκλωθεί.
ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΧΑΛΚΟΣ
Ομάδα
αναλυτών της Société Générale, αναφέρει ότι υπάρχουν πολλές
ερμηνείες γιατί η Κίνα συσσωρεύει αποθέματα χαλκού, αλλά ένας είναι ο
πιο προφανής λόγος: Η Κίνα δημιουργεί τεράστια αποθέματα χαλκού που
συνδέονται με την πράσινη τεχνολογία και οι ευρωπαϊκές αγορές,
θα πλημμυρίσουν από επιδοτούμενα κινεζικά ηλιακά πάνελ, ηλεκτρικά
οχήματα και ανεμογεννήτριες.
Η ΕΕ εισάγει από την Κίνα περίπου το 29% των ανεμογεννητριών και των εξαρτημάτων τους και το 68% των αντλιών θερμότητας. Από το 2019, οι εισαγωγές από το Πεκίνο αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 3.000%. Οι μέσες μηνιαίες εισαγωγές από την Κίνα αυξήθηκαν από 33 εκατομμύρια δολάρια το 2019 σε 1,07 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023.
Το αμερικανικό think tank <<Atlantic Council>>, υποστηρίζει
ότι η ΕΕ μπορεί να καταλήξει να γίνει <<πράσινος αιχμάλωτος>> του
Πεκίνου. Έτσι η Κομισιόν έχει αρχίσει να αναπτύσσει μια σειρά εταιρικών σχέσεων για
τις κρίσιμες πρώτες ύλες και με άλλες χώρες, όπως η Αργεντινή, η Χιλή, ο Καναδάς, η
Ουκρανία, το Καζακστάν, η Ζάμπια, η Λαϊκή
Δημοκρατία του Κονγκό, η Γροιλανδία, η Νορβηγία το Ουζμπεκιστάν και τελευταία η Αυστραλία.
ΑΝΤΛΗΣΗ ΠΗΓΗΣ
The Telegraph.
Ναυτεμπορική.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου