Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, που εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, έστειλε εξώδικο στη διοίκηση του ΟΣΕ, με το οποίο ζητά να απαντήσει σε πέντε ερωτήματα, ενώ ρεπορτάζ του Star αναφέρει ότι η έρευνα στον ΟΣΕ για τη διαρροή των μονταρισμένων ηχητικών ντοκουμέντων έχει σταματήσει, αφού παρά τις υποσχέσεις του προέδρου του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, ένα χρόνο μετά δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε.
Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ζητάει απαντήσεις.
Με ποιους μεταβήκατε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής. Η είσοδός σας έγινε παρουσία αστυνομικού υπαλλήλου;
Γιατί διατηρήσατε στην κατοχή σας το επίμαχο υλικό επί δύο ολόκληρες ημέρες αντί να μεριμνήσετε για την άμεση παράδοσή του, ως οφείλατε, στις αρμόδιες εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές.
Σε ποιους κοινοποιήθηκαν τα ηχητικά αρχεία των συνομιλιών αφότου ανελήφθησαν από εσάς λίγες ώρες μετά το δυστύχημα και μέχρι την παράδοσή τους στις αρμόδιες αρχές δύο ημέρες αργότερα.
Πώς διέρρευσε το σχετικό υλικό στα ΜΜΕ και δη με αλλοιωμένο το περιεχόμενο των συνομιλιών, εάν κατά το ως άνω χρονικό διάστημα των δύο ημερών βρισκόταν στην αποκλειστική κατοχή σας. Παραδόθηκε το υλικό στο σύνολό του, ακέραιο και ανεπεξέργαστο ή μήπως αφαιρέθηκαν επίμαχες συνομιλίες που θα καταδείκνυαν ότι τελικά ο συνάδελφός μας μηχανοδηγός έκανε σωστή εκφώνηση μετά την αναχώρηση του από την Λάρισα;
Αν διενεργήσατε έρευνα για τη διαρροή του υλικού στα ΜΜΕ, ποια αποτελέσματα αυτή απέδωσε και αν αυτά κοινοποιήθηκαν στις Εισαγγελικές Αρχές, ως είχατε δεσμευτεί σε συνάντησή σας μαζί μας λίγες μέρες μετά το δυστύχημα.
Ένα χρόνο μετά, το από 24.3.2024, ώρα 10.40, δημοσίευμα της εφημερίδας Το ΒΗΜΑ της Κυριακής, αποκαλύπτει ότι εμφιλοχώρησε πιθανώς πρόωρη παράνομη αφαίρεση του ηχητικού υλικού των συνομιλιών του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς στη Λάρισα και αλλοίωσή του δια της συρραφής επιλεκτικών αποσπασμάτων δύο συνομιλιών που έλαβαν χώρα τη νύχτα του δυστυχήματος, αλλά αφορούσαν σε δύο διαφορετικά τρένα εκ των οποίων το ένα δεν ήταν το επιβατικό τρένο IC62.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ως άνω δημοσίευμα από έγγραφο των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων προκύπτει ότι αυτές οι τέσσερις φράσεις είναι συρραφή δύο διαδοχικών συζητήσεων του σταθμάρχη με δύο μηχανοδηγούς και όχι έναν. Η πρώτη πράγματι με τον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας αλλά η δεύτερη με σιδηροδρομικό που δεν είχε σχέση με το συμβάν.
Δηλαδή, το ηχητικό που δόθηκε στη δημοσιότητα α) <<ενώνει>> δύο διαφορετικές συζητήσεις του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς, ενώ β) εξαφανίζει το αμέσως προηγούμενο σημείο του διαλόγου, όπου ο σταθμάρχης της Λάρισας αποκαλεί τον μηχανοδηγό που συνομιλεί Σωτήρη (πρόκειται για τον μηχανοδηγό τοπικού τρένου, κ. Σωτήρη Αδάμου).
Η αναφορά αυτή αποδείκνυε ότι δεν πρόκειται για τον οδηγό του Intercity, Γιώργο Κουτσούμπα, που σκοτώθηκε κι αυτός στα Τέμπη, πράγμα που σημαίνει ότι η υπόδειξη του σταθμάρχη για αναχώρηση τρένου προς την υποτιθέμενη λάθος πορεία δεν αφορούσε τη μοιραία αμαξοστοιχία όπως παρουσιάστηκε την 1η Μαρτίου σε μονταρισμένο ηχητικό ντοκουμέντο, αλλά τοπικού συρμού που κινήθηκε κανονικά.
Στη βάση όλων των παραπάνω, το δημοσίευμα καταλήγει στην παραδοχή που από τις πρώτες μέρες του δυστυχήματος είχαμε διαβλέψει ότι <<Η μονταζιέρα που φαίνεται ότι λειτούργησε αμέσως μετά το τραγικό συμβάν και αποτελεί δείγμα της σπουδής, να προβληθεί μόνο η θεωρία του υπαρκτού ανθρώπινου λάθους>>.
Το ανωτέρω πολύκροτο δημοσίευμα ακολούθησε η από 24.3.2024 ανακοίνωση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., που γνωστοποίησε ενημερωτικό σημείωμα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, από το οποίο προκύπτει ότι ουδέποτε υπήρξε παρουσία αστυνομικού, στην απομάστευση των ηχητικών και τα αρχεία παραδόθηκαν ηλεκτρονικά δύο ημέρες μετά, ήτοι στις 2.3.2023, προσκομίστηκαν στις 3.3.2023 και τελικώς κατασχέθηκαν στις 4.3.2023.
Δεν πρόκειται να ξεχάσουμε. Συνεχίζουμε τον αγώνα για τη δικαίωση των θανόντων συναδέλφων μας και όλων των θυμάτων του εγκλήματος των Τεμπών και για την απόδοση ευθυνών στους πραγματικούς υπαιτίους.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου