ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΟΡΙΣΟΥΝ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ

Η Γερμανία είναι μια από τις λίγες χώρες στον κόσμο, χωρίς γενικό όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους. Ένα όριο ταχύτητας θα μπορούσε να εξοικονομήσει πολλά χρήματα. Το θέμα ανέκαθεν δίχαζε τη Γερμανική πολιτική σκηνή και οι συζητήσεις εδώ και χρόνια είναι έντονες και ατέρμονες.

Ερευνητική ομάδα από τη Σουηδία, τον Καναδά και τη Γερμανία, έρχεται τελευταία να προτείνει συγκεκριμένο όριο ταχύτητας, με το οποίο θα εξοικονομηθούν χρήματα. Πρέπει το όριο ταχύτητας να είναι 130 χιλιόμετρα/ώρα, παντού. Το αποτέλεσμα; Κέρδη τουλάχιστον 950 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, όπως γράφουν οι ερευνητές στο περιοδικό <<Ecological Economics>>. Σύμφωνα με αυτό, θα εξοικονομούνταν καύσιμα, θα υπήρχαν λιγότερα ατυχήματα, χαμηλότερο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας και εξοικονόμηση υποδομών. Επιπλέον, το όριο ταχύτητας θα ωφελούσε στην προστασία του κλίματος. 

Η μελέτη επικεντρώνει τα επιχειρήματα που προβάλλει ο VDA, Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινητοβιομηχανίας, ότι ένα όριο ταχύτητας θα εξοικονομούσε μόνο λίγη ενέργεια, αλλά οι οικονομικές απώλειες από μεγαλύτερες διαδρομές είναι μεγάλες. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ απλή φυσική, εξηγεί ο καθηγητής κυκλοφοριακής οικολογίας στο Πανεπιστήμιο της Δρέσδης, Δρ. Udo Becker: Η κατανάλωση ενέργειας αυξάνεται με την ταχύτητα και η ταχύτερη οδήγηση παράγει περισσότερες εκπομπές και αυξάνει την ηχορύπανση.

Η ανάλυση κόστους-οφέλους εξέτασε τις επιπτώσεις ενός ορίου ταχύτητας στους χρόνους ταξιδιού, την κατανάλωση καυσίμου και τις επιδοτήσεις, τις αλυσίδες εφοδιασμού, την ανάπτυξη και συντήρηση υποδομών και τα ατυχήματα και τις εκπομπές ρύπων. Υπολόγισαν την οικονομική ζημιά και τα οφέλη που θα προέκυπταν. Εφόσον χρησιμοποιούνταν πάντα οι <<πιο προσεκτικές τιμές>>, στην πραγματικότητα θα μπορούσε να αναμένεται σημαντικά υψηλότερο όφελος. Πόσες διαδρομές χωρίς όρια ταχύτητας υπάρχουν άλλωστε; Επί του παρόντος, λιγότερο από το ένα τέταρτο των χιλιομέτρων του Γερμανικού αυτοκινητόδρομου υπόκεινται σε μόνιμο όριο ταχύτητας, με τα δεδομένα για αυτήν την έρευνα από το Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Ερευνών Αυτοκινητοδρόμων (BAST) να χρονολογούνται από το 2015. Οι οδηγοί επιτρέπεται να οδηγούν όσο πιο γρήγορα μπορούν σε αυτοκινητόδρομο μήκους 18.000 χιλιομέτρων. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, από την άλλη πλευρά, υπάρχουν σχεδόν παντού όρια ταχύτητας. Οι περισσότερες χώρες έχουν όριο 130 χιλιομέτρων την ώρα, χώρες όπως η Ισπανία, η Σουηδία και η Φινλανδία έχουν 120 χλμ./ώρα. Μόνο στην Πολωνία και τη Βουλγαρία η μέγιστη ταχύτητα είναι 140 χιλ/ώρα. Σε μια έρευνα των μελών της ADAC, το 52 τοις εκατό των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι ήταν υπέρ ενός γενικού ορίου ταχύτητας για τα αυτοκίνητα στους Γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με μια μελέτη του Γερμανικού Οικονομικού Ινστιτούτου, περίπου το 77 τοις εκατό των οδηγών οδηγούν πιο αργά από 130 χιλ. ακόμη και σε τμήματα χωρίς όριο ταχύτητας. Ένα άλλο δώδεκα τοις εκατό οδηγεί μεταξύ 130 και 140 και λιγότερο από δύο τοις εκατό ταχύτερα από 160.

ΑΝΤΛΗΣΗ ΠΗΓΗΣ

ZDF





Σχόλια