ΒΓΗΚΕ ΚΑΠΝΟΣ ΠΡΙΝ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΔΩΣΕ ΣΗΜΑΣΙΑ



 ΦΟΒΕΡΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΛΕΙΣΑΝ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΙΑ

<<Το σύστημα είναι αυτή τη στιγμή χειροκίνητο, επομένως ελλοχεύει ο κίνδυνος ανθρώπινου λάθους>>. Πρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, στην «Κ». <<Εργολαβίες υπάρχουν και θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί>>. Πριν από μερικούς μήνες, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ανταποκρίθηκε στην επείγουσα ανάγκη της σιδηροδρομικής αγοράς για νέους μηχανοδηγούς, υλοποιώντας ταχύτατα τη διεξαγωγή εξετάσεων. Θα πρέπει όμως και οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να είναι συνεπείς στην επικαιροποίηση των εγγράφων και των πιστοποιητικών, τα οποία αποδεικνύουν τις ειδικές επαγγελματικές γνώσεις και την εμπειρία των μηχανοδηγών. Οι ενέργειες της Αρχής για τη συμμόρφωση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων με τους κανόνες και τις υποχρεώσεις ασφαλείας είναι διαρκείς για αυτό και ενδεχόμενοι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι μπορούν και πρέπει να διενεργούνται οποιαδήποτε στιγμή.

<<Το βασικό πρόβλημα στη συγκεκριμένη γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης είναι πως δεν λειτουργεί η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση. Τα βασικά μέσα ασφαλείας δηλαδή που προστατεύουν τα τρένα από ατυχήματα. Στην ουσία, αυτή η νευραλγική σιδηροδρομική γραμμή για τη χώρα, όσον αφορά στο κομμάτι της ασφάλειας και προστασίας της, εν έτει 2023, κρίνεται μόνο από τον ανθρώπινο παράγοντα. Τα τρένα μας λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούσαν πριν από 30 χρόνια. Για να σας το πω μεταφορικά, είναι σαν να έχουμε μια λακκούβα μπροστά από το σπίτι μας. Ξέρουμε που βρίσκεται και την αποφεύγουμε πάντα, αλλά κάποια στιγμή πέφτουμε μέσα. Αυτό συνέβη και σε αυτή την περίπτωση>>. Βασίλης Ζαβογιάννης, εκπρόσωπος εργαζομένων στο ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  

Την έλλειψη συγχρόνων συστημάτων GPS από τον σιδηρόδρομο που θα έδειχναν που ακριβώς είναι κάθε τρένο αποκάλυψε στην τηλεόραση του Open ο γραμματέας της ΓΣΕΕ, Νίκος Κιουτσούκης. <<Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι έχουμε τη μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία μεταφορών ιδιωτικοποιημένη, τη μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία επισκευών ιδιωτικοποιημένη και ότι ο ΟΣΕ δεν έχει τα χρήματα που απαιτούνται για να συντηρεί το δίκτυό του. Δεν είναι σημερινό φαινόμενο, είναι διαχρονικό και η ευθύνη όλων των κυβερνήσεων ήταν αυτή. Τα χρήματα τα οποία έχουν δαπανηθεί είναι παρά πολλά. Για παράδειγμα, στη Γαλλία έχουν δαπανηθεί 5 δισ. ενώ εδώ πάνω 15 δισεκατομμύρια έχουν ξοδευτεί και δεν έχουμε σιδηρόδρομο.Να θυμίσω από το 1975 αγωνίζεται η χώρα μας να φτάσει ένα δίκτυο υψηλών ταχυτήτων, μέχρι δηλαδή 200χλμ, όταν σε άλλες χώρες παλεύουν για 500, με μια διπλή γραμμή, άξονα ΠΑΘΕ, όπου δεν έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια, ενώ τα σύγχρονα συστήματα GPS δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα, δεν λειτουργούν. Κάποια έχουν αγοραστεί πολύ πριν, από το 2000>>.

Ένας επιβάτης της αμαξοστοιχίας 56, που έφυγε από την Αθήνα στις 15:22 με ώρα άφιξης 17:35, μιλώντας στην ΕΡΤ ανέφερε ότι είχε κοπεί το καλώδιο ηλεκτροδότησης αρκετή ώρα πριν συμβεί το μοιραίο δυστύχημα στα Τέμπη. <<Συνέβη ατύχημα στα Παλαιοφάρσαλα. Είχε κοπεί το καλώδιο ηλεκτροδότησης, είχε πέσει πάνω στο τρένο και ακουμπούσε στη γη. Μας είπαν να μην κατέβουμε γιατί υπήρχε κίνδυνος ηλεκτροπληξίας>>. Αυτό το ατύχημα ήταν η αιτία της αλλαγής της γραμμής. Όπως αποκάλυψε, στην αμαξοστοιχία υπήρχε μόνο ένας υπάλληλος να διαχειριστεί την κατάσταση και κανένας από την εταιρεία δεν βρέθηκε στο σημείο για να τους διευκολύνει να πάνε στον προορισμό τους.

 27 Απριλίου 2022. Με επιστολή του στoύς επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, ο πρόεδρος του έργου της εγκατάστασης του συστήματος σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS/ETCS, κ. Χ. Κ. υπεύθυνος ασφάλειας των δρομολογίων, υπέβαλε την παραίτησή του διαφωνώντας με ενέργειες που έγιναν. Μεταξύ των άλλων ανέφερε ότι διαφωνεί με τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου λειτουργίας του ETCS στα τμήματα Αχαρνές – Οινόη, Δομοκός – Λάρισα και Λάρισα – Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις.

7 Φεβρουαρίου2023. Eπιστολή από τη Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων (ΔΕΣΚ-Σ):

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Άλλα δύο ατυχήματα τις προηγούμενες ημέρες προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες.

Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό.

Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.

Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.

Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας Ο Χ Ι ! «έχουν καιρό….κάποια στιγμή θα τελειώσουν.

Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.

Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΪΔΙΑ

Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις.

Τα Σωματεία στο Σιδηρόδρομο και η Π.Ο.Σ. δεν μπορεί να ανέχονται άλλο αυτή την επικίνδυνη κατάσταση. Τι άλλο περιμένουν για να παρέμβουν; Τι άλλο πρέπει να συμβεί;

Τα θέματα ασφάλειας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Να βρεθούν στο επίκεντρο των συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να κρίνουν πολιτικά και συνδικαλιστικά όσους έχουν ευθύνη και συνεχίζουν να σφυράνε αδιάφορα εκείνους που αδιαφορούν γι΄αυτό που συμβαίνει. Να κρίνουν εκείνους τους πολιτικούς κομισάριους και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους που υποτιμούν και αδιαφορούν για όλους εκείνους τους παράγοντες που όταν διασταυρώνονται δημιουργούν καθημερινά ατυχήματα και δυστυχήματα.

Διεκδικούμε:

Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.

Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.

Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.

Συντήρηση, επισκευή και εκσυγχρονισμού όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.

Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές. Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας. Τεχνικός Ασφάλειας και Γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.


Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης: Είχε στείλει εξώδικο από τον Νοέμβριο

Την 1η Νοεμβρίου ο Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης είχε στείλει εξώδικο στον ΟΣΕ, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τη ΡΑΣ και τη Hellenic Train. Στο εξώδικο επισημαίνονται οι σοβαρές ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο

ΕΞΩΔΙΚΟ ΠΡΟΣ ΟΣΕ Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ΡΑΣ και Hellenic Train.
Με λύπη/προβληματισμό σας αναφέρουμε, ότι παρά τις διαρκείς επισημάνσεις μας, διαμαρτυρίες μας και πρωτίστως τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, ότι –δυστυχώς- επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι τραυματισμών που σας είχαμε εκφράσει. Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησης της (που αποδεικνύεται από τις βραδυπορίες που καθημερινά δίνονται στους μηχανοδηγούς),την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System– του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!
Επίσης διαπιστώνουμε τα κάτωθι :
Την μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενημέρωση στο επιβατικό κοινό για τις καθυστερήσεις και αλλαγές στα δρομολόγια και οι επιβάτες να εξαγριώνονται και να επιτίθενται στους μηχανοδηγούς! Διαπιστώνουμε επίσης το κλείσιμο των σταθμών σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών, που δημιουργεί προβλήματα στα τρένα και στην πύκνωση των δρομολογίων.Την ελλιπή περίφραξη της υποδομής, με αποτέλεσμα να είναι εύκολη πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών.Την πυκνή βλάστηση πλησίον της υποδομής που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής, την εδώ και 15 έτη (!) μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) αλλά και την αδυναμία επικοινωνίας όταν ένα τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!Την μη συντήρηση του δικτύου ηλεκτροκίνησης που έχει σαν αποτέλεσμα καθυστερήσεις στα δρομολόγια, ενώ στις 25 Οκτωβρίου 2022, μηχανοδηγός μας, τραυματίστηκε και νοσηλεύτηκε (έλαβε μάλιστα άδεια ασθένειας 7 ημερών από το ως άνω εργατικό ατύχημα), καθώς η αμαξοστοιχία Προαστιακού Αθήνας (υπ’αριθμ. 1534) προσέκρουσε σε καλώδια ηλεκτροκίνησης που κρέμονταν και ήταν υπό τάση!
Απόδειξη δε των ως άνω και της κάκιστης κατάστασης της υποδομής είναι οι 3 εκτροχιασμοί σε διάστημα 2 μηνών!!
Α) 1 Αυγούστου 2022 εκτροχιασμός 1521 στην Τιθορέα,
Β) 10 Οκτωβρίου 2022 εκτροχιασμός προαστιακής αμαξοστοιχίας στο Λιανοκλάδι,
Γ) 21 Οκτωβρίου 2022 εκτροχιασμός 882 στην περιοχή της Τιθορέας.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να απαξιώνεται ο σιδηρόδρομος, παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες των μηχανοδηγών, αλλά και της εταιρείας HellenicTrain που δρομολογεί λεωφορεία προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού μετά από κάθε συμβάν.
Κατόπιν των ανωτέρω, δεδομένου ότι έχουν εξαντληθεί τα όρια ανοχής των εργαζομένων μηχανοδηγών, με την παρούσα σας εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία και αντίθεσή μας για τα προβλήματα που ήδη έχουν διαπιστωθεί, σας καλούμε δε να προβείτε άμεσα αυτήν αποκατάσταση των ως άνω προβλημάτων στην σιδηροδρομική υποδομή.
Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την επαπειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειάς μας εξαιτίας των προβλημάτων στο δίκτυο και σας καλούμε να λάβετε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς μας. Σας καλούμε επίσης να μας εξηγήσετε εγγράφως, εντός 15 ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας, για τα μέτρα που προτίθεστε να λάβετε. Σας ενημερώνουμε ότι προτιθέμεθα να προβούμε σε κινητοποιήσεις από την κοινοποίηση της παρούσας για όλους τους ανωτέρω λόγους.

Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει την παρούσα σε εκείνους προς τους οποίους απευθύνεται.
Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2022

ΡΑΣ: Είχε κρούσει τον κώδωνα

Τον κώδωνα του κινδύνου για παραλείψεις στον ΟΣΕ που είναι ο διαχειριστής του σιδηροδρομικού δικτύου και τη Hellenic Train που έχει αναλάβει τη συντήρησή του, είχε κρούσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων πραγματοποίησε αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε πέντε αμαξοστοιχίες της Ηellenic Train A.E που εκτελούσαν δρομολόγια στην προαστιακή γραμμή Αθηνών. Κατά τη διενέργεια των ελέγχων διαπιστώθηκαν παραβάσεις και επιβλήθηκαν πρόστιμα στη σιδηροδρομική επιχείρηση.

Ειδικότερα, τα ευρήματα ανέδειξαν καθυστέρηση επικαιροποιήσεων στα πιστοποιητικά ορισμένων μηχανοδηγών με ευθύνη της σιδηροδρομικής επιχείρησης.

Υπενθυμίζεται πως τόσο η ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης όσο και το πιστοποιητικό λαμβάνονται από τον εκάστοτε υποψήφιο μετά από ειδική εκπαίδευση και εφόσον περάσει επιτυχώς τις εξετάσεις που διενεργεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Η ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης εκδίδεται από τη ΡΑΣ ενώ το πιστοποιητικό στο οποίο αναγράφεται το τροχαίο υλικό που επιτρέπεται να μηχανοδηγεί ο κάτοχός του, εκδίδεται από τη σιδηροδρομική επιχείρηση.

Για τις παραβάσεις που εντοπίστηκαν κατά τη διάρκεια των αιφνιδιαστικών ελέγχων, επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 33 χιλιάδων ευρώ.



Σχόλια