ΠΑΡΑΝΟΜΗ KAMΠANIA ΤΗΣ ΦΟΝ ΝΤΕΡ ΛΑΪΕΝ


Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, βρισκόταν πίσω από τη χρηματοδότηση μιας διαφημιστικής καμπάνιας στη Google, αξίας 70.000 ευρώ, η οποία παραβίαζε τους κανόνες της Ε.Ε., κανόνες που εγκρίθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας της. 

Η διαφήμιση προβλήθηκε εκατομμύρια φορές σε μηχανές αναζήτησης και στο YouTube σε επτά χώρες της Ένωσης.  Προωθούσε αποκλειστικά την ίδια και τις ηγετικές της ικανότητες, χωρίς να αναφέρεται πουθενά η καμπάνια της ή το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), ως ο επίσημος αγοραστής στο μητρώο διαφάνειας της Google, αναφέρει το POLITICO. Στο δημοσίευμα του εξηγεί πως το να μην δηλώσεις το ποιος έχει αγοράσει αυτές τις διαφημίσεις δεν είναι παράνομο. Ωστόσο, η Ε.Ε. ψήφισε πρόσφατα νέους κανονισμούς για την ενίσχυση της διαφάνειας στις διαδικτυακές εκστρατείες, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης οι πολιτικοί υποψήφιοι και τα κόμματα να αποκαλύπτουν ποιοι είχαν αγοράσει ψηφιακά κομματικά μηνύματα. 

Το ΕΛΚ έχει υπογράψει έναν εθελοντικό κώδικα συμπεριφοράς για τις επικείμενες εκλογές στην Ε.Ε. Σε αυτόν περιλαμβάνονται δεσμεύσεις για διασφάλιση της διαφάνειας της πολιτικής διαφήμισης και των μηνυμάτων εκστρατείας, αλλά και δέσμευση να μην προβάλλονται πολιτικές διαφημίσεις μέσω ενδιάμεσων, όπως διαφημιστικών γραφείων, χωρίς σωστή απόδοση του αγοραστή. Οι εκπρόσωποι της καμπάνιας της φον ντερ Λάιεν και της AdQuality δεν απάντησαν σε επανειλημμένα αιτήματα για σχολιασμό.

Ο εκπρόσωπος της Google, Καρλ Λάιαν, δήλωσε ότι η εταιρεία ερευνά τις διαφημίσεις, ενώ αρνήθηκε να σχολιάσει όταν ρωτήθηκε εάν τα πληρωμένα μηνύματα παραβίαζαν τους κανόνες.
Η MCC AdQuality ξόδεψε 69.300 ευρώ σε 17 διαφημίσεις από τα μέσα Μαρτίου, προωθώντας την εκστρατεία της φον ντερ Λάιεν για την προεδρία της Κομισιόν.


Σχόλια