ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΟ ΓΙΑΤΙ;


ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΡΕΝΩΝ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ.

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΛΟΓΩ....;

335 ΣΥΝ 10 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ. 10 ΑΤΟΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ

ΩΡΑ 09.55. ΝΕΚΡΟΙ 36.  ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ 85  

Νεώτερη Ενημέρωση. ΩΡΑ 10.55 ΝΕΚΡΟΙ 38.  ΩΡΑ 12.40 ΝΕΚΡΟΙ 40

 ΩΡΑ 11.44 ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ

ΑΡΓΑ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ. ΝΕΚΡΟΙ 43. Στην πλειοψηφία τους αφορούν νέα παιδιά με εκτιμώμενη ηλικία 20-30 ετών.

53 άνθρωποι βρίσκονται για αναζήτηση των δικών τους στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου δίνουν δείγμα DNA. Πολλά από τα θύματα είναι διαμελισμένα και είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση για αναγνώριση. Εκεί βρίσκονται 4 ιατροδικαστές και ο Προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών. Στις μονάδες εντατικής θεραπείας στα Νοσοκομεία της Λάρισας βρίσκονται έξι νέοι άνθρωποι ηλικίας 20-25 ετών. 

ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ

Η επιχείρηση συνεχίζεται στα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη.

ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ.Την παραίτησή του από την θέση του υπουργού Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων υπέβαλλε ο Κώστας Καραμανλής: Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη...... Παραλάβαμε τον Ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.

ΝΕΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ. Αρχίζουν να βγαίνουν στο φως νέα στοιχεία. Τα τρένα κινούνταν τουλάχιστον για 10 λεπτά στην ίδια γραμμή.

ΕΞΕΛΙΞΗ.  Στη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας ως βασικού υπαίτιου για το δυστύχημα στα Τέμπη, έχει προχωρήσει η Τροχαία Λάρισας που έχει αναλάβει την προανάκριση για την τραγωδία. <<Πάτησα κανονικά το κουμπί, καθώς το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο για να αλλάξει η γραμμή. Έτσι, κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, όμως το σύστημα δε λειτούργησε>>, ανέφερε στην αστυνομία. Αλλά σύμφωνα με την πάγια τακτική, θα έπρεπε ιδίοις όμμασι να δει εάν λειτούργησε το αυτοματοποιημένο σύστημα προκειμένου να μπει στις κανονικές ράγες το τρένο. Μάλλον αυτό δεν το είδε. Εκεί υπάρχει το ζήτημα, αναφέρουν τελευταίες πληροφορίες.

Οι έρευνες στα συντρίμμια συνεχίζονται. Φόβος όλων είναι πως ο αριθμός των νεκρών αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες ώρες.  

Διεθνή ΜΜΕ για την τραγωδία. Έκτακτες ενημερώσεις και αναλυτικά ρεπορτάζ από τα Διεθνή πρακτορεία.

BBC. Μακελειό μετά από σύγκρουση τρένων κοντά στη Λάρισα. Σφοδρές φλόγες και πυκνοί καπνοί αναδύονται από τα διαλυμένα βαγόνια, ενώ διασώστες και πυροσβέστες εργάζονται για τον εντοπισμό τυχόν εγκλωβισμένων. 

CNN. Η επιχείρηση διάσωσης είναι σε εξέλιξη. Δεν αποκλείεται ο αριθμός των νεκρών να αυξηθεί.

Guardian. Συνεχής ροή (live blog). 


Reuters.
Οι συνθήκες του δυστυχήματος παραμένουν άγνωστες. Υπήρχε πανικός, οι άνθρωποι ούρλιαζαν, είπε ένας νεαρός που απομακρύνθηκε από το σημείο. Ήταν σαν σεισμός, είπε άλλος επιβάτης.

Associated Press. Ήταν μια πολύ ισχυρή σύγκρουση, δήλωσε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. Αυτή είναι μια τρομερή νύχτα. Είναι δύσκολο να περιγράψω.

Πρώτο θέμα στην Independent, η οποία στον ιστότοπό της έχει live ενημέρωση. 

Figaro και Monde καλύπτουν εκτενώς το τραγικό συμβάν, κάνοντας λόγο για το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει σημειωθεί ποτέ στην Ελλάδα.

Το περιοδικό Spiegel και η εφημερίδα Frankfurter Allgemeine, έχουν εκτενές ρεπορτάζ από το δυστύχημα στο πρωτοσέλιδο στους ιστοτόπους. 

Μεσίστιες κυματίζουν οι σημαίες της ΕΕ στα κτίρια της Κομισιόν στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών.

Ψάχνω τον 26χρονο γιο μου τον Δημήτρη και τον φίλο του Σωτήρη. Δεν έχουμε καμία ενημέρωση από το πρωί που είμαστε εδώ δεν μας λένε τίποτα. Δώσαμε περιγραφές, τι χρώμα μαλλιά έχουν, τι χρώμα ρούχα φοράνε. ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΑΤΕΡΑ ΣΤΟ ΟPΕΝ.

ΑΠΛΑ....ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ανθρώπινο λάθος, αλλά οι καταγγελίες για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου από γνώστες, μιλάνε για τραγικές παραλείψεις επί σειρά ετών, έλλειψη κατάλληλων μέτρων και αδιαφορία.

ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Μαρτυρίες επιβατών που ταξίδευαν προς Θεσσαλονίκη. Λίγα λεπτά πριν το δυστύχημα, στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου, σημειώθηκε έκρηξη στα ηλεκτροφόρα καλώδια που κρέμονται πάνω από το τρένο, με αποτέλεσμα να κοπεί καλώδιο των 25.000 βολτ και να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία. Ο συρμός έμεινε ακινητοποιημένος στον σταθμό, χωρίς αρχικά να επιτρέπεται στους επιβάτες να βγουν έξω καθώς υπήρχε μεγάλος κίνδυνος να χτυπηθούν από την υψηλή τάση.

Ένας από τους επιβάτες που κατάφερε να σωθεί από το δυστύχημα στα Τέμπη, δήλωσε: Άκουσα τον οδηγό να μιλάει με τον υπεύθυνο εισιτηρίων και να του λέει πάμε και όπου βγει. Όταν ακούς κάτι τέτοιο, σίγουρα είσαι προϊδεασμένος. Το άκουσα μέσω των ασυρμάτων. Μας καθυστέρησαν λόγω φόρτου των σιδηροδρομικών γραμμών. Μας είπαν ότι θα καθυστερήσουμε 15 λεπτά γιατί είναι μονής οδού. Μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

Όλα γίνονται χειροκίνητα. Από το 2000 δεν λειτουργούν τα συστήματα. Αυτό δεν θα γινόταν αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας. Τα τρένα, μπαίνουν στη γραμή με εντολή που δίνει ο διαχειριστής και δεν λειτουργεί κανένα ηλεκτρονικό σύστημα, όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής. Στο σημείο του δυστυχήματος υπάρχει διπλή γραμμή και το ένα τρένο μπήκε στη γραμμή του άλλου. Αυτό δεν θα γινόταν, αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας. Υπάρχουν και δεν λειτουργούν τα συστήματα, έχουν εγκατασταθεί από το 2000, ήταν σε φάση ανάταξης, το έχουμε καταγγείλει δεκάδες φορές. Η επικοινωνία γίνεται μέσω ασυρμάτων, είναι σαν να κυκλοφορείς με αυτοκίνητο και να μην λειτουργούν τα φανάρια……ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΝΙΔΟΥΝΙΑΣ, πρόεδρος μηχανοδηγών στον ΣΚΑΪ.

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ

Αμαξοστοιχία που εκτελούσε δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, συγκρούστηκε με επιβατικό τρένο, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες αργά το βράδυ της Τρίτης στις 23:21, στα Τέμπη. Η Hellenic Τrain ανακοίνωσε ότι την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν στην αμαξοστοιχία 350 επιβάτες.

Στο σημείο έσπευσαν ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, η Πυροσβεστική Υπηρεσία και η 8η ΕΜΑΚ, 30 ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και γιατροί από τη Λάρισα, το Βόλο και Θεσσαλονίκη. Μετά από εντολή του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας, άνοιξαν τα επείγοντα του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας για να παραλάβουν τους τραυματίες, κάποιοι εκ των οποίων μεταφέρθηκαν και στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας. Τραυματίες διακομίστηκαν και σε νοσοκομεία Κατερίνης και Θεσσαλονίκης.

 


Ολα γίνονται χειροκίνητα – Από το 2000 δεν λειτουργούν τα συστήματα». Με τις δέκα αυτές λέξεις ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενίδουνιας, προσδιόρισε την αιτία της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, περιγράφοντας σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ τον προφορικό (!) τρόπο λειτουργίας κατά τον έλεγχο της κυκλοφορίας των τρένων. «Αυτό δεν θα γινόταν αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας», τόνισε ο κ. Γενιδούνιας. Τα τρένα, εξήγησε, μπαίνουν στη γραμή με εντολή που δίνει ο διαχειριστής και «δεν λειτουργεί κανένα ηλεκτρονικό σύστημα, όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής». Οπως είπε, στο σημείο του δυστυχήματος υπάρχει διπλή γραμμή και το ένα τρένο μπήκε στη γραμμή του άλλου. «Αυτό δεν θα γινόταν, αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας. Υπάρχουν και δεν λειτουργούν τα συστήματα, έχουν εγκατασταθεί από το 2000, ήταν σε φάση ανάταξης, το έχουμε καταγγείλει δεκάδες φορές», υπογράμμισε. Πηγή: Protagon.gr
Ολα γίνονται χειροκίνητα – Από το 2000 δεν λειτουργούν τα συστήματα». Με τις δέκα αυτές λέξεις ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενίδουνιας, προσδιόρισε την αιτία της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, περιγράφοντας σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ τον προφορικό (!) τρόπο λειτουργίας κατά τον έλεγχο της κυκλοφορίας των τρένων. «Αυτό δεν θα γινόταν αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας», τόνισε ο κ. Γενιδούνιας. Τα τρένα, εξήγησε, μπαίνουν στη γραμή με εντολή που δίνει ο διαχειριστής και «δεν λειτουργεί κανένα ηλεκτρονικό σύστημα, όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής». Πηγή: Protagon.gr
Ολα γίνονται χειροκίνητα – Από το 2000 δεν λειτουργούν τα συστήματα». Με τις δέκα αυτές λέξεις ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενίδουνιας, προσδιόρισε την αιτία της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, περιγράφοντας σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ τον προφορικό (!) τρόπο λειτουργίας κατά τον έλεγχο της κυκλοφορίας των τρένων. «Αυτό δεν θα γινόταν αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας», τόνισε ο κ. Γενιδούνιας. Τα τρένα, εξήγησε, μπαίνουν στη γραμή με εντολή που δίνει ο διαχειριστής και «δεν λειτουργεί κανένα ηλεκτρονικό σύστημα, όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής». Πηγή: Protagon.gr
Πρόεδρος μηχανοδηγών για την τραγωδία στα Τέμπη: Ολα γίνονται χειροκίνητα – προφορικά όλες οι εντολές Αν και έχουν εγκατασταθεί από το 2000, τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούν, το έχουμε καταγγείλει δεκάδες φορές, τόνισε ο Κώστας Γενιδούνιας και περιέγραψε πώς δίνονται -προφορικά- οι άδειες αναχώρησης των τρένων από σταθμό σε σταθμό Πηγή: Protagon.gr

Σχόλια