ΟΥΤΕ ΝΤΡΟΠΗ ΟΥΤΕ ΦΙΛΟΤΙΜΟ. ΜΠΑΝΑΝΙΑ.

 


ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΚΑΛΑ ....... ΝΩΡΙΣ ΝΩΡΙΣ....

Ένα θανατηφόρο δυστύχημα, με θύμα έναν 20χρονο φοιτητή, το οποίο σημειώθηκε στις 8 Μαρτίου 2015 στάθηκε η αφορμή για να κατασκευαστεί νησίδα ασφαλείας, στο τμήμα της Νέας Εγνατίας, μπροστά στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Ήταν το μοναδικό τμήμα, καθ’ όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου, από την περιοχή της Βούλγαρη έως το Σιντριβάνι στο οποίο δεν υπήρχε νησίδα ασφαλείας∙ παρότι αυτό ακριβώς το τμήμα είναι το πλέον επικίνδυνο καθώς καθημερινά, στο σημείο εκείνο διασχίζουν τον δρόμο εκατοντάδες φοιτητές, μιας και ακριβώς απέναντι λειτουργεί η Πανεπιστημιακή Φοιτητική Λέσχη.

Μετά το τραγικό συμβάν η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης άσκησε πίεση προς κάθε εμπλεκόμενο φορέα (Αττικό Μετρό, ΠΚΜ) προκειμένου να κατασκευαστεί νησίδα ασφαλείας στο σημείο του δυστυχήματος. Το έργο κατασκευάστηκε τελικά από τον δήμο και ολοκληρώθηκε το φθινόπωρο του 2019, αφού οι εμπλεκόμενοι φορείς δεν επέδειξαν ενδιαφέρον. Συγκεκριμένα, το έργο με τίτλο "Ανακατασκευή κόμβου Εγνατίας και 3ης Σεπτεμβρίου", προϋπολογισμού 126.000 ευρώ, είχε ως αντικείμενο την αποκατάσταση της οδικής ασφάλειας στη Νέα Εγνατία στο ύψος του ΠΑΜΑΚ και προέβλεπε:
- την κατασκευή νησίδας μόνιμης μορφής, οριστικού πλάτους, με φύτευση και άρδευση από την οδό Καυταντζόγλου έως το ύψος της Πλήθωνος Γεμιστού.
- την κατασκευή νησίδας προσωρινής μορφής μεταβαλλόμενου πλάτους από σκυρόδεμα, με σταθερό κιγκλίδωμα οδοποιίας, σε συνέχεια μέχρι την 3ης Σεπτεμβρίου, έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού μετρό.
- την κατασκευή νέας (4ης) διάβασης πεζών μεταξύ ΠΑΜΑΚ και Φοιτητικής Λέσχης ΑΠΘ, στο ύψος του νέου σταθμού Μετρό Πανεπιστήμιο, με νέους σηματοδότες και ράμπες ΑμεΑ και προσαρμογή του χρόνου αναμονής στα υφιστάμενα φανάρια όλου του κόμβου.
Πριν από αρκετούς μήνες το τμήμα της νησίδας προσωρινής μορφής μπροστά από το ΠΑΜΑΚ ξηλώθηκε για τις ανάγκες ολοκλήρωσης των εργασιών κατασκευής του σταθμού του μετρό. Ωστόσο παρήλθε αρκετός χρόνος, το εργοτάξιο του μετρό έχει απομακρυνθεί, χωρίς όμως, να έχει ανακατασκευαστεί η νησίδα, δημιουργώντας, έτσι σοβαρά προβλήματα ασφάλειας, καθώς καθημερινά εκατοντάδες φοιτητές διασχίζουν πεζοί το δρόμο, παραβιάζοντας τα εργολαβικά πλέγματα τα οποία είχαν τοποθετηθεί προσωρινά. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr το ζήτημα έχει απασχολήσει τον δήμο Θεσσαλονίκης ο οποίος απευθύνθηκε προς την Αττικό Μετρό ζητώντας να κατασκευάσει εκείνη τη νησίδα ασφαλείας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η Αττικό Μετρό έχει συμπεριλάβει το έργο στους άμεσους σχεδιασμούς της και προγραμματίζει να το ολοκληρώσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες, το αργότερο έως το Πάσχα.

ΠΗΓΗ www.voria.gr 21 2 22

Σχόλια