Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΙΚΗ ΟΤΕ - SIEMENS. ΔΕΝ ΕΙΔΑ. ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ

Ενώπιον του Τριμελούς εφετείου Κακουργημάτων με τις απολογίες των κατηγορουμένων για την σύμβαση 8002 μεταξύ ΟΤΕ και Siemens, μπήκε στην τελική ευθεία η δίκη για την υπόθεση των αποκαλούμενων Μαύρων ταμείων της Siemens, μία από τις μεγαλύτερες υποθέσεις διαφθοράς. Η διαδικασία που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2017, αφορά την σύμβαση ψηφιοποίησης των κέντρων του ΟΤΕ που υπογράφηκε το 1997.
Για την υπόθεση  λογοδοτούν 62 κατηγορούμενοι, αντιμέτωποι με βαριές κατηγορίες που σε ορισμένες περιπτώσεις επισύρουν ποινές ισόβιας κάθειρξης. Τα ποσά που αποτέλεσαν <<ωφέλιμες πληρωμές >>, εκτιμάται ότι αγγίζουν τα 70 εκατομμύρια Ευρώ, ποσό που υπολογίζεται ως ζημιά που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο.
Η πρώτη πρόσκληση από την Έδρα, ήταν προς την συνήγορο του άλλοτε κορυφαίου στελέχους της Ελληνικής SIEMENS Μιχάλη Χριστοφοράκου ο οποίος βρίσκεται στη Γερμανία.  Η υπεράσπιση του κ. Χριστοφοράκου επανέλαβε την θέση του, θέμα δεδικασμένου, καθώς έχει ήδη καταδικαστεί για τα ίδια πραγματικά περιστατικά από την Γερμανική δικαιοσύνη στο Ειρηνοδικείο Μονάχου, σε ποινή φυλάκισης 12 μηνών για δωροδοκία δημόσιων λειτουργών άλλου κράτους- μέλους της ΕΕ. 
Από τη Γερμανία προκειμένου να απολογηθεί, ήρθε και ο πρώην πρόεδρος του ΔΣ της Siemens, Heinrich von Pierer. Ισχυρίστηκε πως δεν είχε γνώση για την ύπαρξη των Μαύρων ταμείων. Στην απολογία του υποστήριξε ότι ο ίδιος συνέβαλε στο να δοθεί εντολή έρευνας στην εταιρεία, λέγοντας πως η Γερμανική έρευνα απέδειξε πως υπήρχαν δραστηριότητες μη σύννομες, τις οποίες δεν ήξερε. <<Δεν μου είπε κανείς ποτέ τίποτα. Ήξεραν όλοι ότι κάτι τέτοιο εγώ δεν θα το αποδεχόμουν>>. Στην ερώτηση τι είδους συνάντηση είχε στην Ελλάδα στις 21.1.1997 με τον κ. Γιάννο Παπαντωνίου, όπως αναφέρεται σε ημερολόγιο της κ. Τσακάλου, απάντησε: Ποιός ήταν ο Παπαντωνίου; Λυπάμαι δεν θυμάμαι. Έχω βρεθεί με πολλούς υπουργούς στη ζωή μου. Θυμάμαι σίγουρα ότι είχα ζητήσει από τον Χριστοφοράκο να πάμε στο Σούνιο.......Εισαγγελέας: Εσείς δεν αποκλείετε ότι δίνονταν και δωροδοκίες; Πως εξηγείτε ότι τα Γερμανικά στελέχη περιέγραψαν πληρωμές σε δωροδοκίες; Ο Niedl που μιλάει και για σας...Κατηγορούμενος: Αυτά τα έλεγε κι ήταν κατηγορούμενος. Εγώ δεν συμμετείχα σε καμία δωροδοκία.....Εισαγγελέας: Εκτός αυτή του Μαντέλη... Κατηγορούμενος: Εγώ λέω πως δεν ήταν δωροδοκία. Για να γνωρίζει κανείς πρέπει να ξέρει και εγώ δεν ήξερα για τι ήταν τα χρήματα... Και εσείς το λέτε εύκολα.... Μου κάνει κατάπληξη που το λέτε αυτό......Εισαγγελέας: Δεν έχω ευκολία. Υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις....Κατηγορούμενος: Μην μου προσάπτετε κάτι......Εισαγγελέας: Σας το έχουν προσάψει δύο δικαστήρια. Εν πάση περιπτώσει γιατί σας επικαλείται ο Niedl; Λέει ψέμματα;.....Κατηγορούμενος: Για μένα λέει ψέμματα. Τα χρήματα ήταν για ανάγκες της εταιρείας.
Ο Ηλίας Γεωργίου, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Siemens Hellas, αναφέρθηκε στους τραπεζικούς λογαριασμούς που φέρεται να διαχειριζόταν, υποστηρίζοντας πως αυτό συνέβαινε για τις ανάγκες της εταιρείας. Όπως είπε, δεν ήθελε να φαίνονται στο όνομα του για φορολογικούς λόγους, αναφέροντας ότι τα χρήματα που διακινούνταν σε αυτούς ήταν για κατασκοπεία των ανταγωνιστών και για φιλοξενία προσώπων που δεν ήθελε η μητρική να φαίνεται ότι φιλοξενήθηκαν. Ο κ. Γεωργίου τόνισε πως ο ίδιος δεν εμπλέκεται σε δωροδοκίες.  Εγώ ανέφερε δεν δωροδόκησα κανέναν.

Σχόλια