Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ



Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

Με τη ΝΔ να ρωτάει άν η κυβέρνηση έχει τη σύμφωνη γνώμη των εταίρων

Το νομοσχέδιο κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, αναδιαρθρώνονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και θεσπίζεται γι' αυτές νέο νομικό πλαίσιο. Εισάγονται μεταρρυθμίσεις τόσο για το σχεδιασμό, την οργάνωση, τον έλεγχο και την εποπτεία των αστικών συγκοινωνιών όσο και την εκτέλεση του αστικού συγκοινωνιακού έργου στην Περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Καταργείται το υφιστάμενο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), εξαγοράζεται και τίθεται σε εκκαθάριση ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ ΑΕ) και συστήνεται, στα πρότυπα λειτουργίας του ΟΑΣΑ και των θυγατρικών του νέος ρυθμιστικός φορέας, οι «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλλονίκης ΑΕ» (ΑΣΥΘ ΑΕ)».

Επίσης, στην ίδια έκθεση υπογραμμίζεται ότι «οι αλλαγές κρίνονται αναγκαίες, προκειμένου να υπάρξει προσαρμογή στον Ευρωπαϊκό κανονισμό αλλά και «για την προστασία της εθνικής οικονομίας».

Με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, οι διατάξεις προκαλούν μεταξύ άλλων:

Εφάπαξ δαπάνη από την καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου για την σύσταση της ΟΣΕΘ ΑΕ

Δαπάνη από τη χορήγηση επιδότησης κομίστρου στην ΟΣΕΘ το ύψος της οποίας θα καθοριστεί με ΚΥΑ

Από την καταβολή τιμήματος στους μετόχους του ΟΑΣΘ για την εξαγορά αυτού από το Ελληνικό Δημόσιο

Από τη σύσταση προσωποπαγών θέσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στους λοιπούς κατά περίπτωση εποπτευόμενους φορείς για τη μετάταξη και μεταφορά υπαλλήλων στο πλαίσιο της εσωτερικής κινητικότητας του υπουργείου.

Σχόλια